heartbeat

Selasa, 30 Mac 2010

deeper conversation aku n cha

sulu suzian: cha!!!
aliey chek: npe???
aliey chek: ak nk tye
aliey chek: nrul n radzi mcm ne?
sulu suzian: ko kt ne tuh??
sulu suzian: nurul n rdzi??
sulu suzian: x taw r..
aliey chek: blik r
aliey chek: tpu r law ko x taw
sulu suzian: ntah...
sulu suzian: nurul kte dh putus..
aliey chek: dyeorg still ag kew?
sulu suzian: putus..
aliey chek: seyes????
sulu suzian: ntah..
sulu suzian: tuh yg aku x taw...
aliey chek: knp lak?
aliey chek: radzi ade chat kt fb ngan ak..
aliey chek: tp ak x tye lak
sulu suzian: sbb nurul still syg die..
aliey chek: x brni ka
aliey chek: ak8
aliey chek: ak*
aliey chek: dh 2?/
sulu suzian: aku pon..
aliey chek: knp pts?
sulu suzian: x berani nk tnye lbh2 kt nurul..
sulu suzian: npe putus..
sulu suzian: aku pon x taw..
aliey chek: biar r..
aliey chek: nrul leh mnat hazazi blik..
aliey chek: huhuhuhu
sulu suzian: tuh la..
sulu suzian: bek ngn zazi...
sulu suzian: hahaha
aliey chek: taw xpew...
aliey chek: zazi 2 macho jew..
aliey chek: nrul lmbut
aliey chek: sesuai sgt
sulu suzian: betol2..
sulu suzian: aku setuju...
sulu suzian: hahaha..
sulu suzian: weyh..ko nnt li kt jupem ker??
aliey chek: yup..
aliey chek: tp jupem trg
aliey chek: knp/
sulu suzian: bknnye ape...
sulu suzian: nnt kurang keje..n bosan..
sulu suzian: tp nnt musti prob kt keje luar..
sulu suzian: ko amek jud pe??
sulu suzian: barat ke timur??
aliey chek: x taw ag...
aliey chek: cik dollah x ckp pape pn sal 2
sulu suzian: amek yg dekat ngn ko...
sulu suzian: aku amek timur..kene ngukur kt lereng bukit..
aliey chek: huhuhuhu
aliey chek: law jauh bez gak...
aliey chek: hah???
sulu suzian: 'pegawai ukur aku lak shengal..
aliey chek: mst letih...
aliey chek: knp?/
sulu suzian: letih??
sulu suzian: xde r..
aliey chek: laki ke pmpuan?
sulu suzian: x wat keje pon..
aliey chek: dh 2?
sulu suzian: mne de pmpn kt jud..
sulu suzian: sumer laki..
sulu suzian: ko pegang toughbook je..
sulu suzian: ts, prisma, tripod, sumer diorg pegang..
aliey chek: wei...
aliey chek: x beznye,..
aliey chek: krang r
sulu suzian: x best??
sulu suzian: crik r peg uko bujang..
sulu suzian: hahahaa
sulu suzian: bleh ko ngorat dier..
sulu suzian: ko nk peg uko aku??
sulu suzian: bujang die..
sulu suzian: org macang..
aliey chek: x wat keje
aliey chek: smart?
sulu suzian: eleh..
aliey chek: hahahaha
aliey chek: umur2???
sulu suzian: smart??
sulu suzian: kecik mcm cheq..
aliey chek: bg r tgk pic lu
aliey chek: hah??
aliey chek: kciknye
sulu suzian: kechik je org nyer...
sulu suzian: wakakaka..
aliey chek: ade pic/
sulu suzian: nnt aku ckp kt die ea...
aliey chek: umur
sulu suzian: dh de 2 org nk knl ngn die..
sulu suzian: umo 31..
aliey chek: x yah r
sulu suzian: hahaha
aliey chek: ak men2 jew
aliey chek: x yah r
sulu suzian: aku taw ko x nk...
aliey chek: kn x psal2 ye g pnang ko
sulu suzian: ape slhnye..
sulu suzian: aku pon single..
sulu suzian: hahaha
aliey chek: ade lam ko?
aliey chek: ak nk tgk wlupn tue
aliey chek: haahaha
aliey chek: sah...
aliey chek: ko mkn nsi myak nnt
sulu suzian: biler???
sulu suzian: biler aku mkn nsik myk??
aliey chek: ntah..
aliey chek: bler pgawai 2 pnang ko
sulu suzian: ntah2 ko dulu...
aliey chek: hahaha
sulu suzian: amin cha!!!
sulu suzian:
aliey chek: hahahaha
aliey chek: xnye
aliey chek: ak xnk langkah bndul..
sulu suzian: belah r ko cha..
sulu suzian: hahaha

terabas


dekat ampang neh...tepi lereng bukit...ini pelan di dlm PDUK...
aku pon x phm agi....
sesape nk softcopy li..
email kt aku ea..
khas utk pelajar praktikal di dlm ukur tnh di JUPEM shj..

Isnin, 29 Mac 2010

jangan lari dr problem

Pada suatu hari seekor keldai milik seorang petani terperosok ke dalam perigi buta. keldai ini menangis berjam-jam, sementara petani pula memikirkan apa yang harus diperbuatnya.

Akhirnya petani mengambil keputusan untuk menimbus perigi buta tersebut bersama keldainya. pertimbangan ini diambil kerana pertama : kalau perigi buta itu tidak ditutup, nanti akan membahayakan orang lain pula. pertimbangan kedua: keldai tersebut sudah terlalu tua sehingga tidak terlalu berguna untuk ditolongi lagi.

Si petani kemudian mengajak tetangga membantu menutup perigi buta tersebut.

Dengan penyodok dan cangkul maka mereka mulailah menimbunkan tanah dan batu kerikil ke dalam perigi. pada awalnya si keldai berteriak-teriak sambil menangis pilu. merasakan hiba bila punggungnya tertimpa gumpalan tanah dan batu kerikil, lantas memikirkan petani ingin menanamnya hidup-hidup. tetapi setelah beberapa saat sang keldai kelihatan begitu tenang.

Petani dan para tetangga jadi hairan dengan perubahan sikap keldai. sambil tetap menimbunkan tanah, mereka memperhatikan apa yang dilakukan oleh keldai itu.

Pada saat tanah dan kerikil menimpa punggungnya, si keldai menggerak-gerakkan badannya agar tanah lepas dari badannya, kemudian menaiki tanah tersebut. demikian seterusnya sehingga sampailah si keldai dekat permukaan tanah lalu kemudian melompat dan terus melarikan diri.

Keldai tersebut akhirnya lepas dari bahaya kematian, dan putus asa.

Betapa dalam hidup kita juga, kita sering menerima timbunan masalah yang datang kepada kita. jangan biarkan masalah-masalah ini menimbuni kita hidup-hidup dan secara perlahan-lahan membunuh kita.

pengorbanan

Sepasang datuk dan nenek pergi belanja di sebuah kedai cenderamata untuk mencari hadiah buat cucu mereka. Kemudian mata mereka tertuju kepada cawan yang cantik.

“Lihat cawan itu,” kata si nenek kepada suaminya.

“Kau betul, inilah cangkir tercantik yang pernah aku lihat,” ujar si datuk.

Pada ketika mereka mendekati cawan itu, tiba-tiba cangkir yang dimaksud berbicara;

“Terima kasih untuk perhatian anda, perlu diketahui bahwa aku dulunya tidak cantik. Sebelum menjadi cawan yang dikagumi, aku hanyalah selonggok tanah liat yang tidak berguna. Namun suatu hari ada seorang penjunan dengan tangan kotor melempar aku ke sebuah roda berputar. Kemudian ia mulai memutar-mutar aku hingga aku merasa pening. Stop ! Stop ! Aku berteriak. Tetapi orang itu berkata, ‘Belum !’

Lalu ia mulai menyodok dan meninju aku berulang-ulang. Stop ! Stop ! teriakku lagi. Tapi orang ini masih saja meninjuku, tanpa menghiraukan teriakanku. Bahkan lebih buruk lagi ia memasukkan aku ke dalam api. Panas ! Panas ! Teriakku dengan kuat. Stop ! Cukup ! Teriakku lagi. Tapi orang ini berkata, ‘Belum !’ Akhirnya ia mengangkat aku dari api itu dan membiarkan aku sampai sejuk. Aku fikir, selesailah penderitaanku. Oh ternyata belum.

Setelah sejuk aku diberikan kepada seorang wanita muda dan ia mulai mewarnai aku. Asapnya begitu memualkan. Stop ! Stop ! Aku berteriak. Wanita itu berkata, ‘Belum !’ Lalu ia memberikan aku kepada seorang lelaki dan ia memasukkan aku sekali lagi ke api yang lebih panas dari sebelumnya ! Tolong ! Hentikan penyiksaan ini ! Sambil menangis aku berteriak sekuat-kuatnya. Tapi orang ini tidak peduli dengan teriakanku. Ia terus membakarku.

Setelah puas “menyiksaku” kini aku dibiarkan sejuk. Setelah benar-benar sejuk seorang wanita cantik mengangkatku dan menempatkan aku dekat kaca. Aku melihat diriku. Aku terkejut sekali. Aku hampir tidak percaya, kerana di hadapanku berdiri sebuah cawan yang begitu cantik. Semua kesakitan dan penderitaanku yang lalu menjadi sirna tatkala kulihat diriku.”

Datuk dan nenek itu terdiam membisu. Lalu diceritakan kisah itu kepada cucunya.

Pengajaran: Seperti inilah kehidupan membentuk kita. Dalam perjalanan hidup akan banyak kita temui keadaan yang tidak menyenangkan, sakit, penuh penderitaan, dan banyak air mata. Tetapi inilah satu-satunya cara untuk mengubah kita supaya menjadi ‘CANTIK’.

Jangan lupa bahawa cubaan yang kita alami tidak akan melebihi kekuatan kita. Ertinya tidak ada alasan untuk tergoda dan jatuh dalam dosa apabila anda sedang menghadapi ujian hidup, jangan kecil hati, kerana Tuhan sedang membentuk anda. Bentukan-bentukan ini memang menyakitkan tetapi setelah semua proses itu selesai. Anda akan melihat betapa cantiknya Tuhan membentuk anda untuk kehidupan yang lebih baik dan bermakna di hari kemudian dan hari pembalasan(akhirat).

p/s: Semoga kita sentiasa tabah dan sabar menghadapi dugaan dan cabaran hidup ini. Dan bersabarlah untuk menjadi CANTIK.....

2 bajingan

sampah sarap, bajingan.

ke mari kau ke sini,
inginku berbicara sama kau di sana,
tidak kusangka wajahmu yang enak dipertontonkan itu semua dusta belaka,
lidahmu bercabang laksana biawak menjelirkan lidahnya untuk mencari mangsanya,
fikiranmu kusut hanya kerana seorang raja,
raja yang berdusta bertakhta dihati gelapmu.

sayangnya hati perawanmu telah disihirkan oleh raja pendusta itu,
aku datang sekadar menjadi teman,
tetapi lidah cabangmu mengherdikku,
kau caci maki diriku ini,
kau kejam laksana Raja Bersiung.

namun tahukah kamu?
hati kau yang kejam itu sebenarnya bagaikan seekor anjing yang setia menunggu tuannya?
aku ibaratkan dikau seperti binatang yang tiada akal untuk berfikir,
ilmu kau penuh di dada,
tetapi kau tidak pandai menggunakannya,
kau agah dengan duniawi yang kau cipta,
tahukah bahawa caci maki engkau pada aku sebenarnya memantulkan diri kau sendiri?

kau bagaikan bajingan sampah menanti pasangan tuan hamba kembali,
cetek sungguh akal fikiran engkau,
aku hormatkan engkau seperti aku hormatkan orang lain,
tetapi sedarlah engkau,
caci maki engkau terhadap aku seperti meludah ke langit,
air ludah engkau yang berlendir, berlekit, disertai dengan kahak hijau,
terpalit pada kain baju engkau akhirnya.





kata - kata akhir daripada aku,
kau ibarat anjing kurap menanti tuan engkau yang agah untuk mengambil semula engkau..
duduklah engkau bersama - sama dengan sampah sarap, bajingan, bajingan!!

Selasa, 23 Mac 2010

what's up????


Lyrics | 4 Non Blondes lyrics - What's Up lyrics

big girl

I'm a big big girl

In a big big world

It's not a big big thing if you leave me

But I do do feel that

I do do will miss you much

Miss you much...

I can see the first leaf falling

It's all yellow and nice

It's so very cold outside

Like the way I'm feeling inside

I'm a big big girl

In a big big world

It's not a big big thing if you leave me

But I do do feel that

I do do will miss you much

Miss you much...

Outside it's now raining

And tears are falling from my eyes

Why did it have to happen

Why did it all have to end

I'm a big big girl

In a big big world

It's not a big big thing if you leave me

But I do do feel that

I do do will miss you much

Miss you much...

I have your arms around me ooooh like fire

But when I open my eyes

You're gone...

I'm a big big girl

In a big big world

It's not a big big thing if you leave me

But I do do feel that

I do do will miss you much

Miss you much...

I'm a big big girl

In a big big world

It's not a big big thing if you leave me

But I do feel I will miss you much

Miss you much...

aku SCANDAL

tetiber aku terjumpe ngn scandal lama...
ntahlah..lme giler x jumpe...
sekali jumpe..
langsung x knl..
hahahaha...
adk aku yg igtkn kt aku neh..
apelah aku ineh.....
ehy, aku x sangka ade gk org nk menulis everything about aku kt blog dier...
siap post nombor tipon aku agi...
ish...
aku x heran r...
aku bls agi dasyat r...
tp x sangka ade org nk menulis psl aku neh..
bangga n terharu giler!!~
hahahahaha.....
aku igtkn dier nk citer psl BF die jerk..
rupe2nye psl aku pun adek....
x sangka sgt2...
terharu sgt2lah RAIHANAH NADIRA RUSLI

Jumaat, 19 Mac 2010

anak orang

ank org mne tah aku snap pic neh..tetibe die smile kt aku...aku angkt je fon terows snap pic die..

beberapa gambar yg agk pelik..



lelaki n site

en.hafiz memanjat pagar church..tetibe plak stone tuh kt ats pgr kn...tp en.boy telah memanjat dgn lbh laju..sbb lg semgu die nk kawen..so rajin die semcm...
pst...en.apis neh dh kawen..
hehehe

yg neh en.salmizi..wane mata die lawo...merah perang..kulit die cerah..hahahaha
di dlm pic neh ade en.haisyam, en.salmizi, en.apis, n en.zainuri...
sumer abg2 kesygn aku neh...




suasana site ukur aku

ini klu x slp aku dlm gereja...hahahaha..
tetibe jumpe menatang neh pulok dlm gereja neh..bkn menatang neh je ade..katak besar wane ijau pon ade..ikan...cicak besar pon de gak..
dlm church tuh plak ade guitar, piano, keyboard ( menatang yg adeq n mak aku nk sgt beli)..
pe agi yg de ea????
satu agi..
aku trpakse menjejakkan kaki aku neh kt rumah babi disembelih..
harum giler babi bau nyer..aduhs!!!!



Selasa, 16 Mac 2010

alone


I hear the ticking of the clock
I'm lying here the room's pitch dark
I wonder where you are tonight
No answer on the telephone
And the night goes by so very slow
Oh I hope that it won't end though
Alone

Till now I always got by on my own
I never really cared until I met you
And now it chills me to the bone
How do I get you alone
How do I get you alone

You don't know how long I have wanted
to touch your lips and hold you tight,oh
You don't know how long I have waited
and I was going to tell you tonight
But the secret is still my own
and my love for you is still unknown
Alone

Till now I always got by on my own
I never really cared until I met you
And now it chills me to the bone
How do I get you alone
How do I get you alone






L.E.L.A.K.I.


nama:En.Haisyam
umo:31
tempat tggl:shah alam kowt
profesion:ukur tnh!!!
asl:kelantan
status:bujang..(^_^)

nama: En.Salmizi..
duduk:x taw r..
umo:agi x taw..
profesion:ukur tnh la..
asl:kelantan!!~
status:yg neh dh kawen

lg sorg best frenz aku!!!
rai






slamat ari jd azida!!!!~
sudah besor kamu ea...
hehehehe...
inehla best frenz aku!!~
azida
zai
aeno