heartbeat

Isnin, 14 Oktober 2013

Aidil adha

Assalammualaikum all readers!

Tomorrow is raya Aidiladha.

I want to wish, selamat hari raya aidiladha kepada semua readers blog i.

Tiba - tiba hati aku tersentuh dengan topik Majalah 3 malam ini. Kadang aku terfikir,kalau lah 1 hari aku dikurnia kan anak istimewa,atau bakal suami aku terdiri daripada golongan istimewa,apekah perasaan aku ketika itu.

Mungkinkah aku menerima takdir itu? Atau aku akan menyalahkan takdir? Bahkan aku tidak boleh terima langsung takdir itu.

Entah,aku sendiri tak tahu jawapan aku. Masa depan sangat ilusi. Boleh sekarang aku cakap aku akan terima,boleh jadi aku tak dapat terima.

Cuma aku tahu,mereka sangat istimewa. Mereka tabah,mereka kuat,mereka cekal,mereka kuat senyum.

Adekah di kalangan pembaca blog aku neh golongan istimewa????

Rabu, 2 Oktober 2013

Suami dan Isteri

Assalammualaikum dan selamat sejahtera.

Malam - malam hapdet blog,saje,hehehehe. Aku tiba - tiba teringat dekat sepasang suami isteri neh. Aku kan meniaga,so,adelah aku perhatikan,sepasang suami isteri neh.

Mula - mula,aku tengok suami isteri neh berjalan kaki tunggu bus dekat dengan tempat niaga aku. Si suami nasi lemak sotong,isteri dia mihun goreng.

Tak lama lepas tuh,aku tengok suami isteri tuh naik motor ex5.
Menu diorang sama,nasi lemak sotong,mihun goreng.

Tak lama lagi lepas tuh,aku nampak suami isteri tuh dah ade kereta Gen2 warna merah. Mereka juga anak perempuan,menu,masih sama.

Well,aku saksikan perubahan mereka. Ada tak yang saksikan perubahan aku?

Tapi satu akan dapat pengajaran daripada suami isteri ini. Sentiasa bersama walau sesusah macam mana sekali pon.

Sekian,terima kasih.