Langkau ke kandungan utama

Lagu dan ertinya di dalam hidup aku.

Lagu dan ertinya di dalam hidup aku.

Kenangan Terindah – Samsons

  • · Teringat kenangan ketika aku mula – mula belajar cinta.So sweet kalau ingatkan balik.Ketika itulah aku merasa segala – galanya dan aku berhenti untuk bercinta kerana aku masih tidak bersedia pada waktu itu.

More Than That – Backstreetboys

  • · Kenangan bersama dengan rakan – rakan ketika darjah 6 sukar untuk aku lupakan.Even hampir 10 tahun aku tinggalkan dunia persekolahan rendah ini, tapi aku masih mengharapkan agar kenangan itu semua tidak luput.Digimon, Pokemon, Doraemon, everything anime Jepun.Sweet giler.Tak matang lagilah katakan.

My Heart – Irwansyah & Acha

  • · Kenangan dengan kawan – kawan dekat sekolah teknik Port Dickson.Masa tu aku form 5 and cerita My Heart ngah meletup kat cinema sampai ada kawan – kawan aku sanggup balik lewat nak tengok movie tu.Tak pasal – pasal dia kene denda.Tak boleh lupalah time tu.

Janji Padamu – Exists

  • · Lagu ini aku tak boleh dengar.Aku jadi sakit hati teringat janji – janji manis dia.Pernah sekali aku dengar lagu ni berkali – kali sampai aku naik fedup.Lagu ini ditujukan kepada aku sewaktu aku sedang hangat bercinta dengan seorang lelaki yang asalnya dari Seremban, Negeri Sembilan.Dia nyanyikan untuk aku.

Fall For You – Secondhand Serenade

· Lagu ini agak touching.Nak cakap aku benci pun tak.Nak cakap tak benci pun tak.Kisahnya begini.Aku berkenalan dengan seseorang yang mungkin aku akan menyayangi tetapi nasib akulah tak serius dengan mamat tu.Hahahaha.Sejak dari itu aku berhati – hati untuk menyayangi mamat – mamat diluar itu.Tapi aku tak nafikan, lagu ini sebenarnya sangat touching dan terkenal suatu tika dahulu.

Thinking Of You – Katy Perry

  • · Hahahaha.Lagu ini mengingatkan aku kepada seorang gadis.Tidak perlu aku sebut nama dia tapi aku akan link pada perkataan gadis.So, just tekan and open in a new tab or open in a new window kalau nak tahu siapakah gadis misteri itu.Dia putus cinta dengan bf dia but aku tak tahu apa reason dia yang munasabah.Mungkin lelaki tu yang tinggalkan dia sebab pada pendapat aku seseorang gadis akan putus dengan bf die kalau dia ni seorang players atau dia dah ada yang lain.Eh, sama je kan?Hehehehe.

Wakin Up In Vegas – Katy Perry

  • · Lagu ini mengingatkan pada aku masa mula – mula aku rasmikan broadband aku.Tapi macam tahi je.Penipu.Coveragenya sungguh lembab.Bengang aku disini.

Be With You – Akon

  • · Lagu ini mengingatkan kepada rakan aku yang beria – ia mencari lagu ini, so aku pun downloadlah lagu ni.Aku dengar version lagu ni dalam Mandarin.

I Want You – Kelly Clarkson

  • · Lagu ni gadis yang aku cerita tadi bagi kat aku.Masa tu aku baru nak berkenalan dengan dia, aku mintak pape je lagu dia bagi aku lagu ni.Sweet je lagu ni.Hahahaha.

No One – Alicia Keys

  • · Lagu ni popular time group aku sedang mengukur kat blok APL kat UTM KL.Hahaha.Iza g pasang.Tak pasal – pasal group aku kene marah dengan penghuni blok APL.

Just Stand Up – Varioust Female Best Artists

  • · Lagu ni aku nyanyi wit adik aku and niece aku, Hakim.Hahahaha.Dah bosan sangat, tak tahu nak buat apa, so kiteorang bertiga karoke lagu ni sampai sakit anak tekak.Hahaha.So hilarious at that moment.

I Live My Life For You – Firehouse

  • · Aku jumpa lagu ni masa godek – godek fon last bf aku.Aku jumpa lagu ni and terus play and terus jatuh hati kat lagu tu.Aku Bluetooth dr fon last bf aku and dengar sepjg mse sampai aku sendiri naik tahap bosan.Biler aku putus dengan last bf aku tu, aku masih mendengarnya.

Lucky – Jason Miraz feat Colbie Caillat

  • · Tiba – tiba masa bulan Ramadhan, kene pula time lepas aku habis solat terawikh ex bf aku tu send lyrics lagu ni kat aku.Dia minta maaf sebab dah lama dia tak SMS aku.

Tattoo – Jordin Sparks

  • · Teringat kat bestfren aku ni yang sorang, Zai.Hahahaha.Dia asyik pasang lagu ni je.Aku lalu tepi bilik dia, aku dengar lagu ni dia pasang.Aku, Zai, and Cha and Iela.

My Life Would Suck Without You – Kelly Clarkson

  • · Yang ni pula aku teringat kat Niesah, lagu ni dia pasang untuk ringtone SMS dia, tapi bukan dia nak baca pun..Hehehehe.(^_^)

Far Away – Nickelback

  • · Lagu ni 1st luv aku minat sangat – sangat.Sampai siap buat calleringtone.Hahahaha.Nama mamat tu apa ea?Haziq..

Only One – Yelowcard

  • · Aku rindu pada Ziera kalau dengar lagu ni.Sebab Ziera yang reminds me about this songs.Iyela, masa tu duduk kat asrama, radio terhad, kalau dapat dengar, kene cam giler – giler.Hehehehe.

Makhluk Tuhan Paling Sexy – Mulan Jameela

  • · Lagu ni aku jadikan sebagai SMS ringtone aku masa mula – mula aku beli fon 3G aku tu.K530i, aku tak leh lupekan langsung.Aku beli sekali dengan Zai, tapi enset Zai dah punah dulu sebelum aku, hahaha, tak baiklah.

Ada Apa Denganmu – Peterpan

  • · 1st lagu aku belajar chord guitar.Lagu inilah yang mengajar aku kepada guitar.Hehehehe.

Kau Tetap Dalam Anganku – Azie

  • · Nak tergelak kalau aku dengar lagu ni sebab adelah kawan lelaki aku bagi lirik lagu ni kat aku.Dengan harapan yang aku akan bercinta dengan dia, tapi sorry r…HAahahaha.

Untukmu Sayang – Febians

  • · Lagu ni budak – budak laki kelas aku nyanyikan untuk aku sebab masa tu aku buta sangat dengan lagu lama – lama Melayu ni.Sumpah, time tu memang aku tak kenal siapa tu Febians.Hahahaha.

I Go – OST Telentime ( Aizat )

  • · Lagu, cerita, Telentime ini memberi seribu kenangan di dalam hidup aku,berkenalan dengan dirinya merupakan suatu kenangan yang tidak mudah untuk aku lupakan.Percintaan yang aku bina itu akan aku ingati dan kenangi untuk sepanjang masa.

Begitulah lagu – lagu dan ertinya didalam hidup aku.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sally & Rozy

Assalamualaikum. Perghhh. Tajuk neh, risau aku nanti bila tuan dia baca dan saman aku.  ini tiktok Rozy yeh. Dia dh maju berbisnes.  Secara jujurnya, aku lebih tua daripada diorang. Makanya, aku bukan peminat tegar diorg sampai nak stalk bagai. Tapi kalau video dia lalu, aku view, like je la. Well, dulu, masa aku muda remaja, iye, aku boleh stalk bagai. Tapi, kalau hang cari pasal dengan aku, macam biras aku tuh, memang aku cari sampai remaja dan aku cerita ke mak mertua aku. Nasiblah hang. Ok, hari neh taknak cerita pasal keluarga, tapi nak cerita pasal Sally & Rozy. Ok, si Sally neh baru kahwin. Kemahen seronok yeh, hari majlis memang hang seronok, dapat tahu laki hampa lagu neh perangai, rasa nak teriak keluar anak tekak haaaa. 🤣🤣🤣. Bila tengok video kawen si Sally, rasa nak buat majlis besar besar lagi. Posing, pakai baju lawa lawa, mekap bulu mata Rozita Che Wan. Inai segak haih. Tapi, bila terfikir akaun bank miskin, saya sedar diri. 🤣🤣🤣🤣.  haaa

DiariSeorangLelaki (2)

28.12.2xxx – Kenapalah cepat sangat habis cuti semester ni?Aku mengeluh, tetapi apabila wajah Aina muncul difikiran aku, aku hanya tersengih. “Rindu kat Ainalah” aku mula berkhayal tentang dirinya. Aina juga semakin berani apabila dia berani menghantar MMS kepada aku dengan wajah tanpa sebarang tudung di kepalanya.Rambutnya panjang ke paras bahu.Aku juga mendapati, Aina lebih gemar dan bersemangat apabila perbualan kami diselangi dengan seks.Haah!Peduli apa aku.Normallah tu, semua orang ada nafsu.Perempuan pun ada juga. 03.01.2xxx – Sudah masuk tahun baru.Aina kulihat semakin cantik.Dia sudah mula pandai bergaya.Risau aku sekiranya dia jatuh ke tangan orang lain.Setiap kali aku berjumpa dengannya, dia tanpa segan – silu akan memeluk aku dihadapan orang ramai.Aku tidak tahu kenapa. “Kau Qaiyum?” Tanya seorang lelaki berbadan kurus dihadapan aku. Sedang sibuk aku menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah, ada pula lelaki yang mengganggu aku di perpustakaan itu. “Iye, s

Tutorial : Tagged Nama Facebook Jawi or Unik ID dalam Facebook

as salam dan selamat sejahtera, ya aku tahu, mende neh dah lama tersebar, tapi aku tetap nak berkongsi juga ilmu neh, manalah tahu, dapat pahala, :), jom mulakan tutorial kita??? mula - mula, cari dulu geng kita tuh ( open in a new tab ). contohnya macam aku neh, ade kawan aku sorang neh guna Jawi, aku tak sure nama Cina boleh tak guna?? try r, mana taw jadi, :) lepas tuh korang buatlah ayat macam aku neh dalam gambar,    letak sign " @ ", and then, kita kena copy nama kawan kita tuh, contohnya,   copy nama dalam tulisan Jawi tuh, aku rasa tulisan lain pon boleh jugak, :), arahan short untuk copy ialah ctrl+c . atas permintaan, aku kasik padam wajah dia, hehehe, :P, bila korang dah copy nama fren korang tuh, paste dekat tepi sign " @ " tuh. nanti akan keluar hasil dia macam neh, so kerja korang tekan enter je lah, tahu tak button enter??? haaa, taw kan. shortcut untuk paste ialah