Langkau ke kandungan utama

2013!

Assalammualaikum semua kepada pembaca tegar blog Pentas Hidup Aku


“aku yang dulu bukanlah sekarang, dahulu ku ditendang sekarang ku disayang”


Nyanyi sikit lagu Tegar, hahahah! Blog dah semakin usang, semakin malas nak blogwalking, takde masa, takde itu, takde ini, takde segala – galanya, alasan semuanya.


Macam biasalah, nak hujung tahun, aku akan buat macam report untuk sepanjang tahun itu mengikut kepada bulan – bulan. Banyak aku lupa tahun neh, mungkin sebab terlalu banyak sedih, sedih ke? Tak rase sedih pon. Baik, laporan dimulakan, ehhh! Please start the music!


JANUARY
Wokayh, bulan January merupakan bulan pertama untuk semester 1 tahun 4 aku berakhir dengan menyiapkan test – test YB. Selain daripada itu, bulan setelkan PSM. Apa itu PSM? Aku rasa, dah puas aku membebel pasal PSM dalam blog aku neh, hahahahha!


FEBRUARY
Hurrmmphh, pada bulan ini, aku beli enfon baru, enfon boleh whatsupp, hehehehe! Dengan bantuan RM200 daripada SKMM tuh. Hahahaha! Semester 2 tahun 4 sudah bermula! Maka, PSM semakin membara.


MARCH
Pada bulan ini aku habiskan duit beli printer, sebab rase sangat penting, dan memang penting pon! Lepas tuh, subjek entrepreneurship buat perniagaan, so, meniagalah kami semua SGG. Hahahaha! So kelakarlah time meniaga, tiba – tiba teringat penat dekat rumah! Fuhhhh! Balik niaga, tidur, samalah dekat rumah, balik niaga, tidur terus.


APRIL
Haaaa! Start cuti semester, then, ade sorang kawan aku suruh install apps “Wechat”. Aku pon install r, seronok aku cakap, kemaen aku explore Wechat tuh haaa. Lepas tuh, aku join kursus kahwin, entah kenapa, kuat sangat aku nak join, so joinlah.


MAY
Bulan ini, bulan PRU, pilihan raya Malaysia, so dapat balik, pes time kau aku mengundi. Kecoh pulak koperal yang jage depan tuh. Balik je daripada pru, demmm! My lappy hancus! Boleh pulak charger pot die rosak, melayang RM120. Hahahaha! Sambung menyiapkan technical paper yang kene hantar segera. Aku siapkan dalam masa seminggu sahaja! Aku tak tahu macam mana aku buat. Viva pulak 29hb5, memang berdegup kencang. Alhamdulillah, viva berjalan dengan lancar, aku tak rase di panah – panah, or ditembak – tembak, kalau di down – down kan tuh, ambil sebagai ajinomoto penambah rasa saje.


JUNE
Bulan ini memang menguji jiwa aku berada di UTM. Almaklumlah, sisa – sisa terakhir di UTM. Ketika ini, jerebu memang teruk melanda di Johor, perggh, aku bangun, memang rasa macam dekat Genting, padehal, bau asap, hahaha! Gad – gad kat UTM semua aku tengok dah separuh ninja. Yang jage gate tuh, sumer pakai mask pakai spek rayban hitam. Tuh pasal aku panggil separuh ninja. Aku pulak, entah macam mana, aku boleh harung semua jerebu tuh semata – mata untuk siapkan penulisan thesis aku. Paling sedeyh ialah moment hantar thesis, aku orang terakhir hantar thesis sebab masa jilid tuh, nama aku tercicir. Sedeyh aku! T____T . menangis aku depan Encik Imzan, pergghh! Rasa malu pulak. Aku tak join diorang snap picture sebab aku terlampau sedeyh. Dah la tinggal sorang – sorang dekat blok MA7. Bila pukul 5 petang je, memang dah jadi tugas aku untuk bukak sumer lampu dekat row aku stay tuh. Bila tinggal sorang – sorang, aku boleh dengar suara budak – budak palapes tengah trening. Lepas tuh, aku tengok arked gelap gelita. Student dah habis, dah balik sumer. Teem dah balik awal – awal. Masa kemaskan barang, aku mula teringat kenangan sepanjang berada di UTM.

“ aku teringat masa mula – mula aku sampai UTM Skudai, aku sesat sampai ke kandang kuda, lepas tuh, baru 2 minggu tinggal, aku hilang fon, kalau takde Diela and Teem, kesian aku. Kalau takde kak Ain pinjamkan telefon, aku tak boleh kontek family aku. Lepas tuh aku mula bawak diri dekat negeri orang, aku mula biasakan diri dengan suasana baru seperti waktu solat yang lebih awal. Kemudian, boleh pulak aku sakit sampai masuk hospital JB depan laut tuh, lagi sekali, tanpa kak Ain and the gang, aku tak boleh pikir lagi. Sue juga sentiasa di sisi aku, walau dia tertidur dekat hospital, hehehehe! Thanks Sue! Lepas tuh aku kembali jadi roomate Teem, Teem cerita semua pasal scandal dia, well, dia masih seperti dulu yang aku kenal! Thanks ! “

Malam terakhir dekat UTM, aku sedeyh sebenarnya. Sedeyh tinggalkan kenangan yang membesar bersama dengan aku.


JULY
This is my month! And bulan denggi. Seluruh ahli keluarga di kuarantin sebab demam denggi. Kami tak boleh keluar sesuka hati. Doktor syak, nyamuk tuh dari Skudai, hhherrrkkkk!  Dapat wish daripada orang untuk besday! Terima kasih semua.


AUGUST
Raya and Merdeka Day! Job hunting.


SEPTEMBER
Dapat kerja, alhamdulillah, kerja sebagai staff sahaja.


OCTOBER
Lalalalalala! Convocation Day! Memang moment yang ditunggu. Nak nak pulak, aku orang last terima degree untuk sesi tuh. Haaddooii! Pes time keluar dengan dia, aherher. Pes time jumpa dia. Minta dia ambilkan jubah actually. Well, dia tinggi dari aku ( opkos lah ), sexy back ( aku mintak dia tak bace blog aku! Pleasssseeee! ), die comel sangat! Hokaayhh! Stop puji – puji dia, kang terbatuk terbersin dia tuh kat sane. Control beb! Control!


NOVEMBER
Berhenti kerja.


DECEMBER

Last month dalam tahun 2013, hurrrmmphh, well, aku lihat semula azam – azam aku, aku dapat capai hampir kesemuanya. Ada yang berjaya, ada yang kurang berjaya. Ouh, selamat pengantin baru Mel dan Kamil! Terima kasih Mel, beri aku peluang masuk dalam family, sangat fleksibel family you Mel! Nanti inshaAllah, bila – bila masa, aku datang lagi. Nanti aku kahwin, kau datang taw, jadi mak andam aku pulak, hahahaha! 


Sekian, herrrmmm, esok aku hapdet pulak blog untuk Azam 2014, tengah fikir! 




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sally & Rozy

Assalamualaikum. Perghhh. Tajuk neh, risau aku nanti bila tuan dia baca dan saman aku.  ini tiktok Rozy yeh. Dia dh maju berbisnes.  Secara jujurnya, aku lebih tua daripada diorang. Makanya, aku bukan peminat tegar diorg sampai nak stalk bagai. Tapi kalau video dia lalu, aku view, like je la. Well, dulu, masa aku muda remaja, iye, aku boleh stalk bagai. Tapi, kalau hang cari pasal dengan aku, macam biras aku tuh, memang aku cari sampai remaja dan aku cerita ke mak mertua aku. Nasiblah hang. Ok, hari neh taknak cerita pasal keluarga, tapi nak cerita pasal Sally & Rozy. Ok, si Sally neh baru kahwin. Kemahen seronok yeh, hari majlis memang hang seronok, dapat tahu laki hampa lagu neh perangai, rasa nak teriak keluar anak tekak haaaa. 🤣🤣🤣. Bila tengok video kawen si Sally, rasa nak buat majlis besar besar lagi. Posing, pakai baju lawa lawa, mekap bulu mata Rozita Che Wan. Inai segak haih. Tapi, bila terfikir akaun bank miskin, saya sedar diri. 🤣🤣🤣🤣.  haaa

DiariSeorangLelaki (2)

28.12.2xxx – Kenapalah cepat sangat habis cuti semester ni?Aku mengeluh, tetapi apabila wajah Aina muncul difikiran aku, aku hanya tersengih. “Rindu kat Ainalah” aku mula berkhayal tentang dirinya. Aina juga semakin berani apabila dia berani menghantar MMS kepada aku dengan wajah tanpa sebarang tudung di kepalanya.Rambutnya panjang ke paras bahu.Aku juga mendapati, Aina lebih gemar dan bersemangat apabila perbualan kami diselangi dengan seks.Haah!Peduli apa aku.Normallah tu, semua orang ada nafsu.Perempuan pun ada juga. 03.01.2xxx – Sudah masuk tahun baru.Aina kulihat semakin cantik.Dia sudah mula pandai bergaya.Risau aku sekiranya dia jatuh ke tangan orang lain.Setiap kali aku berjumpa dengannya, dia tanpa segan – silu akan memeluk aku dihadapan orang ramai.Aku tidak tahu kenapa. “Kau Qaiyum?” Tanya seorang lelaki berbadan kurus dihadapan aku. Sedang sibuk aku menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah, ada pula lelaki yang mengganggu aku di perpustakaan itu. “Iye, s

Tutorial : Tagged Nama Facebook Jawi or Unik ID dalam Facebook

as salam dan selamat sejahtera, ya aku tahu, mende neh dah lama tersebar, tapi aku tetap nak berkongsi juga ilmu neh, manalah tahu, dapat pahala, :), jom mulakan tutorial kita??? mula - mula, cari dulu geng kita tuh ( open in a new tab ). contohnya macam aku neh, ade kawan aku sorang neh guna Jawi, aku tak sure nama Cina boleh tak guna?? try r, mana taw jadi, :) lepas tuh korang buatlah ayat macam aku neh dalam gambar,    letak sign " @ ", and then, kita kena copy nama kawan kita tuh, contohnya,   copy nama dalam tulisan Jawi tuh, aku rasa tulisan lain pon boleh jugak, :), arahan short untuk copy ialah ctrl+c . atas permintaan, aku kasik padam wajah dia, hehehe, :P, bila korang dah copy nama fren korang tuh, paste dekat tepi sign " @ " tuh. nanti akan keluar hasil dia macam neh, so kerja korang tekan enter je lah, tahu tak button enter??? haaa, taw kan. shortcut untuk paste ialah