heartbeat

Jumaat, 1 April 2016

Godaan Syaitan

Godaan syaitan sangat kuat. Kalau aku yang Iman sememangnya lemah dah cakap godaan setan tuh kuat, apetah lagi yang lain.

Selalu aku baca screenshot, gambar kat fb yang di - share oleh rakan - rakan fb bercakap mengenai jodoh. Kalau rindu, jangan jumpa, kalau sayang, jangan luahkan padanya, luahkan pada Allah, kita ada Allah.

Tapi, netizen, memahami lah bahawa setan sangat celake.

Disaat kau cakap "haa, takpela, takyah jumpa, elak maksiat", pasti setan akan menggoda "alah, sekejap je bro, tak lama" dan kau pon berubah hati.

Disaat kau cakap "jatuh cinta aku dengan dia, takpe, aku ada Tuhan, minta pada Allah", percayalah ayat setan berbisik "bro, kau jangan lambat, nanti kau rugi, rugi itu amalan SYAITHON"

"JANGAN TUNGGU LAMA - LAMA, NANTI LAMA - LAMA DIA DI AMBIL ORANG"

Punye celake setan. Siap menyanyi. Percayalah, semua maknusia di bumi Allah ini mahu masuk syurga. Islam nak masuk syurga. Buddha nak masuk syurga mereka. Hindu masuk syurga mereka. Kristian in heaven.

Takde agama ajak umat dia masuk neraka. Syaithon pon dasarnya memujuk manusia masuk ke neraka. Dia tak ajak kita masuk neraka. Dia pon makhluk Allah yang bijak, di perbuat daripada api.

Syaithon ibarat seller insurans & mlm. Dia pujuk kita, tapi matlamat mereka, nak kita beli insurans. Sebab kalaulah syaithon ada ajak ke neraka secata terang - terangan, semua manusia bangun solat Subuh serentak. Mungkin Bumi Al - Aqsa masih terlindung.

Sesungguhnya aku hambaMu yang lemah. Allahhu, aku tak mampu melawan godaan syaithon. Aku solat, aku baca Quran, tapi masih tak sempurna. Tak terdaya nak menolak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila - silakan untuk berkomen...segala kritikan anda saya amat hargai