Langkau ke kandungan utama

SelamatPagi

Selamat Pagi kengkawan!!!
Macam mana dengan Pagi anda??
Having fun with it???
Seronok mimpi semalam????
Adakah anda sentiasa bersyukur dengan kehidupan anda sekarang???
Buat pengetahuan anda, anda harus bersyukur mulai sekarang, kerana kita hidup di dunia ini hanya sekali...
Jadikan segala kenangan pahit itu sebagai pengajaran di dalam hidup anda, jadikan kenangan manis itu sebagai memori silam anda.
Jika anda membuat kesalahan kepada manusia, segerakanlah mohon maaf..jika ada yang membuat kesalahan terhadap anda, belajarlah memaafkan mereka...
Kita sebagai manusia tidak lari daripada melakukan kesalahan, maka maafkan sahaja setiap kesalahan itu..
Lapapngkan dada anda, hirup udara pagi yang nyaman, ksosongkan fikiran anda,
Pejamkan mata anda untuk seketika.
Rasakan ketengangan itu.
Jangan risau, Allah S.W.T sentiasa di sisi kita.

*********************

Renungan pada waktu pagi...aku baru sahaja bangun drpd tidow...sisa - sisa air liuh aku masih berbasi...rambut aku masih mengerbang, x terurus...katilku masih berselerak..assigment masih melambak - lambak hingga tak tahu mana 1 nak buat dahulu...next month sudah final...perut aku sudah mula kecut..ketakutan dengan final aku...tp dlm 3 idiots cakap, all iz well...hahahaha..cerita itu bercerita mengenai pentingnya ilmu.....ilmu sangat penting, tapi Syazyan!!!!! kemana hilangnya semangat kamu untuk belajar????

Allah...malasnya nak belajar!!!

***********************
Aku masih lagi bersedih...masih tidak dapat menerima keadaan yang sebenar, tetapi hatiku perlahan - lahan memikirkan sampai bila aku harus bersedih?? Hatiku cuba untuk melepaskan segala rasa benci dan dendam terhadap dia yang ku sayang...kenapa hati aku sangat keras??? kenapa aku mewarisi sifat kepala batu daripada abah??? kenapa aku ini terlalu keras hatinya untuk memaafkan dia?? kenapa ego aku tinggi?? Ya Allah, aku mahu memaafkannya, namun setiap kali hati aku ingin memaafkan kesalahannya, pasti ada syaitan yang membisikkan pada telingan aku...lalu aku sungkur pada syaitan durjana itu..Ya Allah....siapa lagi yang mampu carikan hati batu aku ni???

air mata aku mengalir kerana aku..bukan kerana dia..

************************
Aku degil, aku stubborn kid, aku anak yang pantang di tegur, ada sahaja yang ingin aku lawankan, lagi - lagi aku sudah besar ini...aku sangat keras hati...tapi aku lembek dihadapan orang yang tersayang....aku akui, aku rindukan dia, aku rindukan segala - galanya..malah aku masih mengharapkan kedatangan dia disisi aku...tapi aku tahu, itu semua angan - angan...angan - angan yang tidak akan kembali nyata....

*********************
Kita stop bercerita mengenai hati ke hati,...itu adalah cerita aku...sekarang ini otak aku ligat berfikir
  • assignment
  • duit
  • akaun bank aku
  • final yang hampir
  • dying beb!!!
Itulah yang sedang aku fikirkan...sampai penat otak aku berfikir taw...ada sesiapa boleh bantu saya??

*************************
Sekarang saya sudah berada diminggu antara hidup dan mati....kalau aku masih updating blog ni,,,tandanya otak saya masih waras...hehehehe..waras berfikir..standart r, dah degree kowt???kalau diploma boleh r memain agi...degree kene seyes...serius Syazyan!!!!

u must be a serius girl!!!!!


***********************
Berhenti merepek untuk pagi - pagi buat neh... Pagi buta ker??? dah pukul 9.80 ni kowt????
Hahahahaha..okay2 sekian untuk post ini...lain kali aku bercerita lagi...

hahaha, tergelak aku tengok PM kita pegang kucing..comeyh...
comeyh kt kucing tuh..

**************************
To all my readers, thank you...
Takde apa yang mampu saya berikan selain ucapan terima kasih...
Terimalah sejambak bunga untuk korang semua kerana sudi membaca apa yang saya merepek ini...
:))


kira berapa banyak bilangan kuntum bunga ros tuh...
heeee!~

Thanx to u all!!!!

Ulasan

  1. 23 kuntum..!!!
    hehehe...
    nice la...
    ;)

    -nurazie-

    BalasPadam
  2. hahahaha..
    bagos..
    de makne taw..
    search kt tenet...

    BalasPadam

Catat Ulasan

sila - silakan untuk berkomen...segala kritikan anda saya amat hargai

Catatan popular daripada blog ini

Sally & Rozy

Assalamualaikum. Perghhh. Tajuk neh, risau aku nanti bila tuan dia baca dan saman aku.  ini tiktok Rozy yeh. Dia dh maju berbisnes.  Secara jujurnya, aku lebih tua daripada diorang. Makanya, aku bukan peminat tegar diorg sampai nak stalk bagai. Tapi kalau video dia lalu, aku view, like je la. Well, dulu, masa aku muda remaja, iye, aku boleh stalk bagai. Tapi, kalau hang cari pasal dengan aku, macam biras aku tuh, memang aku cari sampai remaja dan aku cerita ke mak mertua aku. Nasiblah hang. Ok, hari neh taknak cerita pasal keluarga, tapi nak cerita pasal Sally & Rozy. Ok, si Sally neh baru kahwin. Kemahen seronok yeh, hari majlis memang hang seronok, dapat tahu laki hampa lagu neh perangai, rasa nak teriak keluar anak tekak haaaa. 🤣🤣🤣. Bila tengok video kawen si Sally, rasa nak buat majlis besar besar lagi. Posing, pakai baju lawa lawa, mekap bulu mata Rozita Che Wan. Inai segak haih. Tapi, bila terfikir akaun bank miskin, saya sedar diri. 🤣🤣🤣🤣.  haaa

DiariSeorangLelaki (2)

28.12.2xxx – Kenapalah cepat sangat habis cuti semester ni?Aku mengeluh, tetapi apabila wajah Aina muncul difikiran aku, aku hanya tersengih. “Rindu kat Ainalah” aku mula berkhayal tentang dirinya. Aina juga semakin berani apabila dia berani menghantar MMS kepada aku dengan wajah tanpa sebarang tudung di kepalanya.Rambutnya panjang ke paras bahu.Aku juga mendapati, Aina lebih gemar dan bersemangat apabila perbualan kami diselangi dengan seks.Haah!Peduli apa aku.Normallah tu, semua orang ada nafsu.Perempuan pun ada juga. 03.01.2xxx – Sudah masuk tahun baru.Aina kulihat semakin cantik.Dia sudah mula pandai bergaya.Risau aku sekiranya dia jatuh ke tangan orang lain.Setiap kali aku berjumpa dengannya, dia tanpa segan – silu akan memeluk aku dihadapan orang ramai.Aku tidak tahu kenapa. “Kau Qaiyum?” Tanya seorang lelaki berbadan kurus dihadapan aku. Sedang sibuk aku menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah, ada pula lelaki yang mengganggu aku di perpustakaan itu. “Iye, s

Tutorial : Tagged Nama Facebook Jawi or Unik ID dalam Facebook

as salam dan selamat sejahtera, ya aku tahu, mende neh dah lama tersebar, tapi aku tetap nak berkongsi juga ilmu neh, manalah tahu, dapat pahala, :), jom mulakan tutorial kita??? mula - mula, cari dulu geng kita tuh ( open in a new tab ). contohnya macam aku neh, ade kawan aku sorang neh guna Jawi, aku tak sure nama Cina boleh tak guna?? try r, mana taw jadi, :) lepas tuh korang buatlah ayat macam aku neh dalam gambar,    letak sign " @ ", and then, kita kena copy nama kawan kita tuh, contohnya,   copy nama dalam tulisan Jawi tuh, aku rasa tulisan lain pon boleh jugak, :), arahan short untuk copy ialah ctrl+c . atas permintaan, aku kasik padam wajah dia, hehehe, :P, bila korang dah copy nama fren korang tuh, paste dekat tepi sign " @ " tuh. nanti akan keluar hasil dia macam neh, so kerja korang tekan enter je lah, tahu tak button enter??? haaa, taw kan. shortcut untuk paste ialah