Langkau ke kandungan utama

GIS Family Day

As salammulaiakum dan selamat sejahtera everybody, 


ilusi aku sudah selim, keh keh keh

Hari neh, aku malas nak sambung isohytes, even, ade agi jutaan RBMU harus disiapkan dengan segera, sebab hujung bulan neh, department lain nak guna data tuh untuk buat report diorang pulak. Dalam masa yang sama, aku sedang memikirkan, apa entry yang sesuai untuk aku update pada hari ini. Dari tadi aku bukak acc blog aku, tapi tak taw nak update apa kan? 


warmup dulu !!!!

Ouh ye, aku baru dapat gambar – gambar GIS Family Day dekat Kuantan minggu lepas. Adalah cikit ( banyak! ) gambar CANDID aku, bukan aku POSE okayh??? Selepas tuh, aku pikir, entah bila nak edit pic tuh, harus di edit terlebih dahulu, tapi nak cerita apa pulak kan??????????


Hokayhlah, hari pertama, bertolak ke Kuantan dengan menaiki kereta Abang Kama. Kereta Abang Kama ialah Gen 2 berwarna oren. Perjalanan aku dipenuhi dengan air liuh dan mimpi – mimpi yang enak. Sampai di hotel, mood aku agak kelarian banyak, takpelah, perubahan hormon kowt. Tapi malam tuh, aku makan agak lewat, so angin dah berjutaan masuk ke dalam perut dan sampai sekarang tak reti – reti nak keluar angin tuh, pening aku. 


Hari kedua ( yakni hari Sabtu ), aktiviti dimulai dengan permainan Rounders. Chewah, aku pulak, dah lama sangat tak main Rounders, last aku main waktu aku sekolah, so, aku dah lupa rules dan points, yang aku ingat, bola pitch, aku pukul, tuh je. Well, ketika turn aku untuk memukul bola, aku dengar sayup – sayup berkata :


“ dekat dekat “
“ okayh okayh, kita relaks jap “

tuh aku

Sebab sebelum tuh, yang pukul bola tuh semua pukul memang jauh – jauh rabak, sampai boleh Home Run. So, team lawan agak penat mengejar bola tuh an?? So, masa aku pegang bat tuh, aku nak pukul sekuat hati guer dong. Cheh, bola sampai, wa pukul maaaaa, memang jauh, dan aku terus berlari, keh keh keh, tak sempat Home Run, tapi hokayhlah kan? Bagi mata jugak tuh. 


Lepas main Rounders, ada game untuk kanak – kanak pulak, game Harta Karun. Game Harta Karun tuh sebenarnya, game cari gula gula dalam pasir, hehehe, dah nama tepi pantai, ade pulak kiteorang nak cari props kan? So, gunalah pasir sebagai alternative yang lain. So, aku melihatlah kanak – kanak tuh mencari HARTA KARUN tuh, hehehehehe. 

 

 

Petang pula, aktiviti melukis peta atas bantal. Muehehehehehhe, aktiviti yang memang aku wajib masuk dan aku memenanginya. Eh, lupa nak cerita pasal game Ikat Kaki, aku berpasangan dengan Kaka a.k.a Fatin Liyana, eh, Fatin sudah, hahahahaha. Game yang ikat kaki dengan pasangan, pastuh berjalanlah, berlarilah ko, bhahahahaha. Aku main game just for fun, and memang fun lah. 

kak gee dan sekeluarga
kak zura dan sekeluarga

kak anne dan sekeluarga, kak anne neh supervisor aku, mampos, dah 3 minggu buku log tak dihantar

Abang Kama dan sekeluarga, sweet sangat, sama tinggi, sama kechik, sepadan sangat
girlllssss yang riang bergambar

kanak - kanak, suka gambar neh sangat

Malam pula aktiviti BBQ, memanglah aku nanti – nantikan aktiviti ini sebab perut aku dah krik krok krik krok mintak makan. Pulak tuh, boleh sebelah tuh buat party apa tah, ade pulak karoke kan? Aku dah lah gian karoke neh, dah lama sangat tak karoke, adelah dalam 3 bulan macam tuh, eeeiiiii, rindu time nak karoke kowt. 

aku pilih gambar neh sebab, gambar neh kelihatan sangat " hotttt " errrr
focused distracted!!!


Sedang aku menulis ( tulis? Taip dalam lappy kowt ), si Paien neh bermain – main mata dengan Aiman dekat belakang aku. InshaAllah, Amin untuk mereka berdua, bolehlah aku pergi dekat rumah Paien je, Aiman tak payah, wahahahahaha, best tak plan aku neh?? Keh keh keh keh keh. Aku pulak??? 


*bunyi cengkerik *bunyi cengkerik *bunyi cengkerik *bunyi cengkerik *bunyi cengkerik


Wokayh, senyap sudah, sambung cerita pasal BBQ malam tuh. Semangat gian nak karoke, boleh pulak malam tuh, langkahan hampir nak masuk ke party tuh. Nasib aku, Kaka, dan Paien ditegur oleh Abang Fazrol tak silap aku. Bhahahahaha. Kalau tak, dah masuk untuk sumbangkan suara di party ituuuuuuuuu.

girllssss ollss
Hahahaha, begituhla cerita aku yang tak seberapa menarik ini untuk dikongsikan bersama – sama. Tiba – tiba rasa rindu dengan keychain Bro Junko. Bro, sorry, keychain katak kau ada kat member kepada member aku, aku terlupa nak amek dekat kunci kereta dia, =.=”

department GIS dalam Dr Nik and Associates

sambung cerita pasal entry neh, entah macam mana boleh masuk pasal keychain pulak neh???????? neh, hot gossip, cheh, hot la sangat kan??? masa aku jadi pembaling bola main Rounders, my focus was distracted by Abang Fadly, errr, Fadhli, ehhh, aku tak tahulah nak mengejanya. 


abang Fadhli


obviously he looks hensem with that look!!! aku dah terasa macam dalam klip video Call Me Maybe by Carly Rae Jepsen, serius aku tak tipu. bhahahahha, over aku neh taw. actually, Abang Fadhli dah bertunang. hokayh??? so, tahniah abang, :). 


 
Call Me Maybe





 Hey, I just met you, And this is crazy, But here's my number, So call me, maybe?




gilo aku neh, keh keh keh, hokayhlah, gurauan semata - mata, hokayh???? saya sedar diri saya neh siapa, horait, mahu siapkan lagi RBMU yang sedang menanti - nanti. tatatatatattatata



CANDID aku terbaik, keh keh keh keh

Ulasan

  1. Salam. akak, akak student geoinformatik utm ke? Boleh tak saya nak tahu details psl kos geoinfomatik ni. Dilema ni xtau nk g ke tak. Harap dpt mmbntu :(

    Boleh emel : leenazman@gmail.com

    or message di twitter
    leeenazman

    saya ade follow akak dah.

    thanks

    BalasPadam

Catat Ulasan

sila - silakan untuk berkomen...segala kritikan anda saya amat hargai

Catatan popular daripada blog ini

Sally & Rozy

Assalamualaikum. Perghhh. Tajuk neh, risau aku nanti bila tuan dia baca dan saman aku.  ini tiktok Rozy yeh. Dia dh maju berbisnes.  Secara jujurnya, aku lebih tua daripada diorang. Makanya, aku bukan peminat tegar diorg sampai nak stalk bagai. Tapi kalau video dia lalu, aku view, like je la. Well, dulu, masa aku muda remaja, iye, aku boleh stalk bagai. Tapi, kalau hang cari pasal dengan aku, macam biras aku tuh, memang aku cari sampai remaja dan aku cerita ke mak mertua aku. Nasiblah hang. Ok, hari neh taknak cerita pasal keluarga, tapi nak cerita pasal Sally & Rozy. Ok, si Sally neh baru kahwin. Kemahen seronok yeh, hari majlis memang hang seronok, dapat tahu laki hampa lagu neh perangai, rasa nak teriak keluar anak tekak haaaa. 🤣🤣🤣. Bila tengok video kawen si Sally, rasa nak buat majlis besar besar lagi. Posing, pakai baju lawa lawa, mekap bulu mata Rozita Che Wan. Inai segak haih. Tapi, bila terfikir akaun bank miskin, saya sedar diri. 🤣🤣🤣🤣.  haaa

DiariSeorangLelaki (2)

28.12.2xxx – Kenapalah cepat sangat habis cuti semester ni?Aku mengeluh, tetapi apabila wajah Aina muncul difikiran aku, aku hanya tersengih. “Rindu kat Ainalah” aku mula berkhayal tentang dirinya. Aina juga semakin berani apabila dia berani menghantar MMS kepada aku dengan wajah tanpa sebarang tudung di kepalanya.Rambutnya panjang ke paras bahu.Aku juga mendapati, Aina lebih gemar dan bersemangat apabila perbualan kami diselangi dengan seks.Haah!Peduli apa aku.Normallah tu, semua orang ada nafsu.Perempuan pun ada juga. 03.01.2xxx – Sudah masuk tahun baru.Aina kulihat semakin cantik.Dia sudah mula pandai bergaya.Risau aku sekiranya dia jatuh ke tangan orang lain.Setiap kali aku berjumpa dengannya, dia tanpa segan – silu akan memeluk aku dihadapan orang ramai.Aku tidak tahu kenapa. “Kau Qaiyum?” Tanya seorang lelaki berbadan kurus dihadapan aku. Sedang sibuk aku menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah, ada pula lelaki yang mengganggu aku di perpustakaan itu. “Iye, s

Tutorial : Tagged Nama Facebook Jawi or Unik ID dalam Facebook

as salam dan selamat sejahtera, ya aku tahu, mende neh dah lama tersebar, tapi aku tetap nak berkongsi juga ilmu neh, manalah tahu, dapat pahala, :), jom mulakan tutorial kita??? mula - mula, cari dulu geng kita tuh ( open in a new tab ). contohnya macam aku neh, ade kawan aku sorang neh guna Jawi, aku tak sure nama Cina boleh tak guna?? try r, mana taw jadi, :) lepas tuh korang buatlah ayat macam aku neh dalam gambar,    letak sign " @ ", and then, kita kena copy nama kawan kita tuh, contohnya,   copy nama dalam tulisan Jawi tuh, aku rasa tulisan lain pon boleh jugak, :), arahan short untuk copy ialah ctrl+c . atas permintaan, aku kasik padam wajah dia, hehehe, :P, bila korang dah copy nama fren korang tuh, paste dekat tepi sign " @ " tuh. nanti akan keluar hasil dia macam neh, so kerja korang tekan enter je lah, tahu tak button enter??? haaa, taw kan. shortcut untuk paste ialah