Langkau ke kandungan utama

Resepsi Shafzihad & Elina



Pada hari Jumaat, bertarikhkan 7hb12tahun2012, aku bergerak ke Seremban untuk pulang ke Port Dickson. Ooopppppssssss! Assalammualaikum dan selamat sejahtera semuanya. Seperti yang dijanjikan, aku nak hapdet entry pasal resepsi abang aku. Heeeeeee~






Ouh, pada hari Jumaat itu, aku pulang ke PD dengan menaiki dahulu bas ke Seremban pada pukul 8.30pagi. Yang pffftttt! nya ialah aku sampai dekat Terminal One pada pukul 12 tengah hari, demm! Rasa macam balik KL. Puuuiiihhhh! Sampai dekat T1 pulak, aku mencari ATM, sebab nak keluarkan duit, sebabkan aku dah lupa rupa bentuk, jadi aku main redah dalam T1 tuh. Keadaannya tak berubah mana pon, still macam zaman aku sekolah teknik juga. Cuma, harga fon murahla, kenapa yek? Lagi – lagi fon BB, apesal yek?? Guwa jeles bohhhh! Neh yang nak beli enfon dekat Seremban je.


GagaGebu a.k.a Gugi

Setelah berSMS dua tiga ketul dengan Nurul, aku berjaya mencari ATM, kemudian, untuk hilangkan lapar, aku beli Oreo McFlurry, terpaksa weyhh! Aku tak jumpe KFC ke, Dunkin Doughnut aku tak suka. Lepas tuh, aku pon naiklah bus ke PD. Harga = RM4.00. Aku pon duduklah dalam tuh selama 30 minit. Sampai dekat mana yeh, aku ternampak 1 signboard “ Bandar Port Dickson Bandar Tentera Darat “. Errrrr, okayhlah kan?




Sampai dekat PD, sebabkan panas sangat, aku jalan kedek – kedek, panas sangat! Nasiblah rumah abang aku tak jauh daripada bus stand PD tuh. Aku still panggil bus stand, sebab dulu – dulu, tuh bus stand PD. Kemudian, dulu – dulu, mana ada PD Waterfront tuh, baru je bukak tuh. Dulu – dulu, sekolah aku tepi bust stand PD tuh. Dulu – dulu, Billion tuh la tempat aku hangout. Dulu – dulu, pasar dekat belakang bomba PD. Dulu – dulu, nama aku ade dalam rekod polis untuk report kehilangan kanak – kanak, hahahhaahhahaaaa ( aku tak tipu ).  Aku lahir PD weyhhh, hahahaha, jalan kat PD celah gigi je la ( berlagak betoi ).







Sampai dekat rumah abang aku, ada mak aku dengan adik aku yang terbaring macam ikan kene salai ( errkk? ). Aku yang tengah lapar, tengok, nasik baru masak, lauk daging kicap masak KERING betoi ( kakak aku masak ), lauk ayam sambal, jadi, aku buang tudung, buang cardigan, aku makan lalu. Hehehehe, kemudian, rest, lepas tuh, aku senyap – senyap g makan durian sebijik dekat belakang. Bakat terpendam aku ialah mampu membuka durian tanpa pertolongan sesiapa – sesiapa, hahahahahaha.




Malam pulak ialah part aku untuk gosok baju dan susun wang hantaran dalam frame. Agak berpusing jugak kepala nak pikir style dia. Nasiblah sedare aku masuk and suggest kat aku. Hehehehehee. Sambil tuh, GagaGebu a.k.a Gugi tidur atas tilam, sodap eh die tidur, jeles! Abang aku tengah sibuk rehearsal pulak, siap bajet – bajet soalan apa yang tok kadi nak uji. Bagi akulah kan, kalau orang tuh nak nikah, akad je la terus, takpayahlah buang masa untuk tanya – tanya tuh, buang masa. Bersedia untuk hari esok pulak, hehehee.








Esok paginya!!!!!! Aku cepat – cepat bersiap pagi tuh untuk hantar sarapan dekat keluarga pengantin perempuan dekat Teluk Kemang. Baju? Baju tidurla jawabnya.  Balik je, aku terus mandi tak ingat dunia, sebab aku nak nampak gojes! Hahahaha, tuh yang penting, janji aku gojes ( siapa kawen sebenarnya neh? ). Pengantin lelaki rock ( abang aku ), tak payah pakai payung nak iring dia. Masuklah kami sekeluarga ke dalam rumah pengantik perempuan. Masa tuh, aku KENE AMEK ABANG AKU AGI SORANG DEKAT bus stand PD. Jadi, dengan luruh hati, aku pergilah ke bus stand, suruh sedare aku drive kereta Hilux die tuh ke bus stand PD.  Sedare aku pulak bawak kereta slow motion, addeehhh. Yelah, dia orang Perak, tak biasa dengan jalan PD. GagaGebu tinggal kat rumah tuh, jadi PakGad.






Sampai je kat rumah pengantin perempuan buat kali ke TIGA, aku just ada mood nak bergambar, bukannya makan, percaya tak? Aku sanggup bergambar, sampai terlupa nak amek Goodies Beg untuk kawan – kawan. Sorry sorry, excited sangat – sangat weeyhhh! Lepas dah betul – betul lapar, aku pergi makan dan menunggu kek dipotong. Hehehehe.










Yang penting, gambar untuk 1 family, BERJAYA!!!!!!! KAN BADRINA??? HAHAHAHAHA. Nak print and frame gambar tuh. Hehehe, senyum lebar. Nak jemput sorang kawan neh, tapi, dia balik rumah rupanya, hurrrmm, kenapa yeh? Time aku ade dekat PD, ko pulak takde weyhh, time aku takde dekat PD, ko pulak berleluasa dekat PD tuh weyyyyhhhh! Teringin nak jumpa face to face dengan kau!!!!.



pahlawan 

kakak ipar

abang aku dengan anak buah dia

adik beradik pulak

ape kes ko pegang perut aku??? 

pakaian mereka 



kakak aku tuh

bapaknye tak reti2 keluar dari hutan!!! 

nak berkenalan?? sila kenal dengan saya dulu

katanya tak pernah naik pelamin

bagi can maaaaa



yeahhh!!!! dia neh laaaa! 

anak buah 

pemain rugby neh

gegar plak! 

saje gedik2


saya ade lesung pipit dekat dagulah, tuh dikira lesung pipit ke??


Ulasan

  1. fuhyoo.. mak dgn akak ke yg pakai purdah tu? hehe.
    Selamat pengantin baru. Semoga Bahagia Hingga ke Akhir Hayat :') #TillJannah

    BalasPadam

Catat Ulasan

sila - silakan untuk berkomen...segala kritikan anda saya amat hargai

Catatan popular daripada blog ini

Sally & Rozy

Assalamualaikum. Perghhh. Tajuk neh, risau aku nanti bila tuan dia baca dan saman aku.  ini tiktok Rozy yeh. Dia dh maju berbisnes.  Secara jujurnya, aku lebih tua daripada diorang. Makanya, aku bukan peminat tegar diorg sampai nak stalk bagai. Tapi kalau video dia lalu, aku view, like je la. Well, dulu, masa aku muda remaja, iye, aku boleh stalk bagai. Tapi, kalau hang cari pasal dengan aku, macam biras aku tuh, memang aku cari sampai remaja dan aku cerita ke mak mertua aku. Nasiblah hang. Ok, hari neh taknak cerita pasal keluarga, tapi nak cerita pasal Sally & Rozy. Ok, si Sally neh baru kahwin. Kemahen seronok yeh, hari majlis memang hang seronok, dapat tahu laki hampa lagu neh perangai, rasa nak teriak keluar anak tekak haaaa. 🤣🤣🤣. Bila tengok video kawen si Sally, rasa nak buat majlis besar besar lagi. Posing, pakai baju lawa lawa, mekap bulu mata Rozita Che Wan. Inai segak haih. Tapi, bila terfikir akaun bank miskin, saya sedar diri. 🤣🤣🤣🤣.  haaa

DiariSeorangLelaki (2)

28.12.2xxx – Kenapalah cepat sangat habis cuti semester ni?Aku mengeluh, tetapi apabila wajah Aina muncul difikiran aku, aku hanya tersengih. “Rindu kat Ainalah” aku mula berkhayal tentang dirinya. Aina juga semakin berani apabila dia berani menghantar MMS kepada aku dengan wajah tanpa sebarang tudung di kepalanya.Rambutnya panjang ke paras bahu.Aku juga mendapati, Aina lebih gemar dan bersemangat apabila perbualan kami diselangi dengan seks.Haah!Peduli apa aku.Normallah tu, semua orang ada nafsu.Perempuan pun ada juga. 03.01.2xxx – Sudah masuk tahun baru.Aina kulihat semakin cantik.Dia sudah mula pandai bergaya.Risau aku sekiranya dia jatuh ke tangan orang lain.Setiap kali aku berjumpa dengannya, dia tanpa segan – silu akan memeluk aku dihadapan orang ramai.Aku tidak tahu kenapa. “Kau Qaiyum?” Tanya seorang lelaki berbadan kurus dihadapan aku. Sedang sibuk aku menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah, ada pula lelaki yang mengganggu aku di perpustakaan itu. “Iye, s

Tutorial : Tagged Nama Facebook Jawi or Unik ID dalam Facebook

as salam dan selamat sejahtera, ya aku tahu, mende neh dah lama tersebar, tapi aku tetap nak berkongsi juga ilmu neh, manalah tahu, dapat pahala, :), jom mulakan tutorial kita??? mula - mula, cari dulu geng kita tuh ( open in a new tab ). contohnya macam aku neh, ade kawan aku sorang neh guna Jawi, aku tak sure nama Cina boleh tak guna?? try r, mana taw jadi, :) lepas tuh korang buatlah ayat macam aku neh dalam gambar,    letak sign " @ ", and then, kita kena copy nama kawan kita tuh, contohnya,   copy nama dalam tulisan Jawi tuh, aku rasa tulisan lain pon boleh jugak, :), arahan short untuk copy ialah ctrl+c . atas permintaan, aku kasik padam wajah dia, hehehe, :P, bila korang dah copy nama fren korang tuh, paste dekat tepi sign " @ " tuh. nanti akan keluar hasil dia macam neh, so kerja korang tekan enter je lah, tahu tak button enter??? haaa, taw kan. shortcut untuk paste ialah