Langkau ke kandungan utama

Gadis Semasa

Sejak akhir – akhir ini, otak aku agak tenat kerana asyik terfikirkan tentang si dia yang pernah mengecewakan hatiku ini. Setiap hari aku memaksa otak aku untuk segera menukar buah fikiran aku, tetapi ingatan aku masih ampuh terhadap janji – janji manis dia, kata – kata manis sembilu. Tetapi lama – lama aku tak dapat nak memaksa lagi, jadi aku biarkan otak aku dipenuhi dengan wajah – wajah dia, kenangan – kenangan bersama dengannya. Mungkin kerana bulan ini merupakan bulan pertemuan aku dan dia. Aku dengan tidak sengajanya berkenalan dengannya di bulan Disember. Aku pernah sekali berdoa kepada Allah untuk diminta pulang semula ke tahun 2008 Disember, tetapi mustahil sangat – sangat. Dan apa yang perlu aku lakukan ialah teruskan sisa – sisa hidup aku yang sudah layu ini. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha... Namun aku ada sedikit kata – kata untuk si dia, maaflah kalau kau terasa ya, ini cuma perpepsi diri aku.

Oh begini rasanya cinta

Bila diagung-agungkan kuasanya

Dan aku begitu naif untuk dirimu

Kerna oh usia

Aku terlalu mengagungkan kehadiran dirimu. Sehingga aku lupa akan pencipta aku, sedangkan diri kau langsung tiada pegangan agama yang utuh, tetapi sempat lagi pasang angan untuk memenangi hati aku. Namun kau berjaya tundukkan aku. Salute aku kepada engkau!

Oh sekarang bukannya masa

Untuk kau ungkit lagi salah siapa

Dan engkau terlalu ego untuk diriku

Kau memang begitu

Bukalah mata oh

Yang selama ini kau pejamkan

Dan lihatlah diriku

Buanglah buanglah

Buang curiga yang telah lama kau simpan

Yang mungkin memudaratkan mu

Kau berjaya menakluki hati aku, fikiran aku, malah keperawanan diri aku. Tapi ego kau menyesakkan aku, melemaskan aku. Sering menyalahkan aku selama ini, tetapi sedar atau tidak, ego kau telah membantutkan hubungan ini? Ego yang mengikut hawa nafsu dan godaan syaitan kerana kau tiada pegangan agama yang ampuh, kau lemah, kau dayus! Tunduk dengan syaitan dan iblis laknatullah! Sekarang, mata hati yang kau pejam rapat itu, bukaklah! Bukaklah untuk memandang diri aku yang sudah bangkit ini!

Aku memang begitu

Tetap seperti dahulu

Terlalu menyayangi diri mu

Aku akui, perasaan aku masih seperti dulu. Masih sukar untuk aku campak jauhkan segalanya. Aku bukannya pemain perasaan, aku ikhlas. Tetapi keikhlasan aku tidak dinampak oleh mata kau.

Kau mahukan gadis semasa

Yang bisa memberikan kau segalanya

Dan engkau tak mampu melihat

Apa yang ada di depanmu

Kau mahu perubahan dunia

Tetapi pada aku kau sama saja

Ya, aku tahu! Aku bukan gadis pilihan kau. Aku tidak cantik seperti gadis yang sekarang menggantikan posisi aku di dalam hidup kau. Kau fikir gadis itu mampu berikan segala permintaan kau, tapi bagi aku, kau sama bodoh dengan gadis itu. Kau mahukan perubahan aku, tapi kau tak lihat pula apa yang telah aku lakukan selama ini. Aku cuba sedaya upaya untuk selamatkan hubungan kita. Ego kau membuatkan kau kelihatan bodoh dihadapan aku.

Dan engkau terlalu ego untuk diriku

Kau memang begitu

Bukalah mata oh

Yang selama ini kau pejamkan

Dan lihatlah diriku

Buanglah buanglah

Buang curiga yang telah lama kau simpan

Yang mungkin memudaratkan mu

Aku memang begitu

Tetap seperti dahulu

Terlalu menyayangi dirimu

Bukalah mata oh

Yang selama ini kau pejamkan

Dan lihatlah diriku

Buanglah buanglah

Buang curiga yang telah lama kau simpan

Yang mungkin memudaratkan mu

Aku memang begitu

Tetap seperti dahulu

Terlalu menyayangi diri mu oh

Oh aku memang begitu

Tetap seperti dahulu

Terlalu menyayangi diri

Terlalu menyayangi diri

Terlalu menyayangi dirimu

gadis sekarang suke pose gneh.. tak phm aku...

Dan aku masih seperti dahulu, masih memendam perasaan terhadap diri mu.

Siapa bodoh sekarang ini?

Aku atau kau?

16.12.10, 3.28pm

gadis semasa - yuna

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sally & Rozy

Assalamualaikum. Perghhh. Tajuk neh, risau aku nanti bila tuan dia baca dan saman aku.  ini tiktok Rozy yeh. Dia dh maju berbisnes.  Secara jujurnya, aku lebih tua daripada diorang. Makanya, aku bukan peminat tegar diorg sampai nak stalk bagai. Tapi kalau video dia lalu, aku view, like je la. Well, dulu, masa aku muda remaja, iye, aku boleh stalk bagai. Tapi, kalau hang cari pasal dengan aku, macam biras aku tuh, memang aku cari sampai remaja dan aku cerita ke mak mertua aku. Nasiblah hang. Ok, hari neh taknak cerita pasal keluarga, tapi nak cerita pasal Sally & Rozy. Ok, si Sally neh baru kahwin. Kemahen seronok yeh, hari majlis memang hang seronok, dapat tahu laki hampa lagu neh perangai, rasa nak teriak keluar anak tekak haaaa. 🤣🤣🤣. Bila tengok video kawen si Sally, rasa nak buat majlis besar besar lagi. Posing, pakai baju lawa lawa, mekap bulu mata Rozita Che Wan. Inai segak haih. Tapi, bila terfikir akaun bank miskin, saya sedar diri. 🤣🤣🤣🤣.  haaa

DiariSeorangLelaki (2)

28.12.2xxx – Kenapalah cepat sangat habis cuti semester ni?Aku mengeluh, tetapi apabila wajah Aina muncul difikiran aku, aku hanya tersengih. “Rindu kat Ainalah” aku mula berkhayal tentang dirinya. Aina juga semakin berani apabila dia berani menghantar MMS kepada aku dengan wajah tanpa sebarang tudung di kepalanya.Rambutnya panjang ke paras bahu.Aku juga mendapati, Aina lebih gemar dan bersemangat apabila perbualan kami diselangi dengan seks.Haah!Peduli apa aku.Normallah tu, semua orang ada nafsu.Perempuan pun ada juga. 03.01.2xxx – Sudah masuk tahun baru.Aina kulihat semakin cantik.Dia sudah mula pandai bergaya.Risau aku sekiranya dia jatuh ke tangan orang lain.Setiap kali aku berjumpa dengannya, dia tanpa segan – silu akan memeluk aku dihadapan orang ramai.Aku tidak tahu kenapa. “Kau Qaiyum?” Tanya seorang lelaki berbadan kurus dihadapan aku. Sedang sibuk aku menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah, ada pula lelaki yang mengganggu aku di perpustakaan itu. “Iye, s

Tutorial : Tagged Nama Facebook Jawi or Unik ID dalam Facebook

as salam dan selamat sejahtera, ya aku tahu, mende neh dah lama tersebar, tapi aku tetap nak berkongsi juga ilmu neh, manalah tahu, dapat pahala, :), jom mulakan tutorial kita??? mula - mula, cari dulu geng kita tuh ( open in a new tab ). contohnya macam aku neh, ade kawan aku sorang neh guna Jawi, aku tak sure nama Cina boleh tak guna?? try r, mana taw jadi, :) lepas tuh korang buatlah ayat macam aku neh dalam gambar,    letak sign " @ ", and then, kita kena copy nama kawan kita tuh, contohnya,   copy nama dalam tulisan Jawi tuh, aku rasa tulisan lain pon boleh jugak, :), arahan short untuk copy ialah ctrl+c . atas permintaan, aku kasik padam wajah dia, hehehe, :P, bila korang dah copy nama fren korang tuh, paste dekat tepi sign " @ " tuh. nanti akan keluar hasil dia macam neh, so kerja korang tekan enter je lah, tahu tak button enter??? haaa, taw kan. shortcut untuk paste ialah