Langkau ke kandungan utama

Cakap Besar

Aku mulakan post aku pada tahun baru ini dengan post bertajuk Cakap Besar. Aku bukannya apa, aku memang suka cakap besar, tapi kalau nak cakap besar tuh, janganlah melampau sangat. Aku pon mempunyai hobi bercakap besar, sebab bile kita cakap besar neh, barulah ada orang nak takut or gerun dengan kita, tapi kalau dah melampau sangat tuh, naik menyampah juga aku nak dengar. Maaflah kalau sape – sape kat luar tuh terasa dengan kata – kata aku, tapi aku memang tak tahanlah.

amek ko!! suke ckp besar sgt!!

Cerita yang membuat aku menyampah neh ialah, adalah seorang hamba Allah neh. Mula – mula dia kacau kawan aku neh, oleh kerana kawan aku neh dah tak tahan dengan gangguan hamba Allah neh, aku pon bajet nak jadi hero nak menyelamatkan kawan aku neh ( neh baru cakap besar ). Aku called tapi off. Aku heran gak, buat kali kedua aku called, memang dia off enset, so aku dah malas nak melayan, aku tak called agi nombor tuh.

Entah macam mana, petang tuh hamba Allah tuh called aku, tapi aku tak angkat pada mulanya sebab aku tengah basuh pinggan kowt. Buat kali keduanya dia called aku, tapi tak sempat pula aku nak angkat, sebabnya bila aku nak angkat, aku baru habis solat. Aku solat cepat hari tuh, sebabnya malam tuh ada lawan bola ( yang Indonesia v.s Malaysia di Bukit Jalil ). Tiba – tiba, buat kali ketiga hamba Allah tuh called aku dan kali neh aku berjaya menjawab panggilan tuh.

Hamba Allah tuh bertanya kat aku neh siapa? So, aku dah biasa dengan tugas neh, aku pon buat – buatlah bajet salah nombor. Tapi yang ngok ngek kepala kemeknya aku neh, aku boleh pulak secara kebetulannya tersebut nama penuh dia, adoi! Bodohnya aku, nak kenakan dia, tapi aku yang terkena. Nasib baiklah aku neh banyak idea dalam kepala hotak neh, so aku pon pandai – pandailah menipu hamba Allah tuh, terpaksa! Terpaksalah aku cakap yang aku ngah gawat menunggu geng nak pergi stadium Bukit Jalil, nak tengok bola konon, padehal aku tengok depan tv je.

Yang buat aku betul – betul menyampahnya, malam lepas habis game tuh terus dia called aku. Aku kenalah buat – buat tak angkat, sampailah pukul 1 lebih baru dia called aku angkat. Fuh! Ada juga jenis jantan macam tuh, anginlah 1 badan dengan dia neh. Malam tuh dia called aku, boleh pulak hamba Allah tuh bercakap besar dengan aku. Korang nak tau apa dia cakap?? Sampai aku sendiri naik menyampah nak dengar. Gugur taik telinga aku taw mendengarnya, sebab dah melampau sangat. Dia kata kat aku :

Norshahrul Idlan Talaha dah kawen kan?? Tak sangka dia dah kawen, dulu kata kat saya belom bersedia, tapi dia memang dah lama kenal dengan perempuan tuh, lama dah diorang berkawan tuh,

Adoi! Berdarah telinga aku mendengar, confident pula dia cakap ayat tuh kat aku. Macam dia dengan Norshahrul Idlan Talaha tuh dah lama berkenalan je. And then hamba Allah tuh cakap lagi :

Dulu kekasih dia tuh nak kat saya, tapi haram saya nak suka kat perempuan tuh, perempuan tuh memang free hair dari dulu, tuh yang saya tak suka sangat, boleh dikatakanlah isteri dia tuh ex girl saya dulu

Ayat terakhir daripada hamba Allah tuh memang buat aku malas dah nak melayan sebarang called or SMS. Berkali – kali gak hamba Allah tuh minta MMS ngan aku, tapi haram, 1 kejadah pon aku tak layan, tak kuasa r nak melayan orang terlalu melampau cakap besar neh.Lama – lama tuh aku naik hangen gak, sebab asyik called aku je, aku bengang, aku pon bagi SMS cakap yang aku tak suka orang called aku. Habis cerita, tapi hamba Allah neh pon bijak macam aku, called tak boleh, dia SMS aku, takpe, SMS boleh aku layan sikit – sikitlah.

Untuk aku menambahkan lagi hamba Allah neh bajet and suka cakap besar, aku SMS dia something. Aku cakap, kalau dia rapat sangat dengan Norshahrul Idlan Talaha tuh, kenalkan aku dengan Muslim. Ha! Terkedu kau kat situ. Memang dia mula – mula cakap besar dengan aku, tapi last – last dia mengaku jugaklah dia memang cakap besarlah. Puas hati aku dapat bongkar rahsia dia tuh. Padan muka!!!!

Ble sy blek bru sy dpt 2run kl, eleh wak, klu xde no muslim or sebrg maklumat psl muslim, xyah ckp besar nk knlkn sy ngn die

Ituh SMS aku send kat dia supaya dia tuh sedar sikit dirinya!

Alah syaz ni x sporting lh org nk perasan2lh ckit xkn tu pun xbleh bg can..yelh2 kite mana thu tntg dia pom..hbis cerita..

Padan muka engkau!!! Puaslah hati aku neh taw! Menyampah dah aku mendengar omongan kosong kau tuh, saket jiwa!!!! Jadi kepada hamba Allah neh, berhentilah kau cakap besar dengan semua orang. Kalaulah kau sangap sangat nak cari kenalan, bukaklah akaun Facebook. Sebab dekat Facebook, memang banyak gadis yang boleh jadi kenalan kau ke, cikaro ko ke, yang pastinya, telinga aku semakin gatal bila kau cakap besar tak henti – henti. Menangis aku bila aku dapat taw wujud gak orang macam kau neh kan??? Nasiblah kawan aku tuh tak melayan kau langsung, ha ha ha ha. Kesian, wujud gak jantan macam tuh yek..

Ulasan

Catat Ulasan

sila - silakan untuk berkomen...segala kritikan anda saya amat hargai

Catatan popular daripada blog ini

Sally & Rozy

Assalamualaikum. Perghhh. Tajuk neh, risau aku nanti bila tuan dia baca dan saman aku.  ini tiktok Rozy yeh. Dia dh maju berbisnes.  Secara jujurnya, aku lebih tua daripada diorang. Makanya, aku bukan peminat tegar diorg sampai nak stalk bagai. Tapi kalau video dia lalu, aku view, like je la. Well, dulu, masa aku muda remaja, iye, aku boleh stalk bagai. Tapi, kalau hang cari pasal dengan aku, macam biras aku tuh, memang aku cari sampai remaja dan aku cerita ke mak mertua aku. Nasiblah hang. Ok, hari neh taknak cerita pasal keluarga, tapi nak cerita pasal Sally & Rozy. Ok, si Sally neh baru kahwin. Kemahen seronok yeh, hari majlis memang hang seronok, dapat tahu laki hampa lagu neh perangai, rasa nak teriak keluar anak tekak haaaa. 🤣🤣🤣. Bila tengok video kawen si Sally, rasa nak buat majlis besar besar lagi. Posing, pakai baju lawa lawa, mekap bulu mata Rozita Che Wan. Inai segak haih. Tapi, bila terfikir akaun bank miskin, saya sedar diri. 🤣🤣🤣🤣.  haaa

DiariSeorangLelaki (2)

28.12.2xxx – Kenapalah cepat sangat habis cuti semester ni?Aku mengeluh, tetapi apabila wajah Aina muncul difikiran aku, aku hanya tersengih. “Rindu kat Ainalah” aku mula berkhayal tentang dirinya. Aina juga semakin berani apabila dia berani menghantar MMS kepada aku dengan wajah tanpa sebarang tudung di kepalanya.Rambutnya panjang ke paras bahu.Aku juga mendapati, Aina lebih gemar dan bersemangat apabila perbualan kami diselangi dengan seks.Haah!Peduli apa aku.Normallah tu, semua orang ada nafsu.Perempuan pun ada juga. 03.01.2xxx – Sudah masuk tahun baru.Aina kulihat semakin cantik.Dia sudah mula pandai bergaya.Risau aku sekiranya dia jatuh ke tangan orang lain.Setiap kali aku berjumpa dengannya, dia tanpa segan – silu akan memeluk aku dihadapan orang ramai.Aku tidak tahu kenapa. “Kau Qaiyum?” Tanya seorang lelaki berbadan kurus dihadapan aku. Sedang sibuk aku menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah, ada pula lelaki yang mengganggu aku di perpustakaan itu. “Iye, s

Tutorial : Tagged Nama Facebook Jawi or Unik ID dalam Facebook

as salam dan selamat sejahtera, ya aku tahu, mende neh dah lama tersebar, tapi aku tetap nak berkongsi juga ilmu neh, manalah tahu, dapat pahala, :), jom mulakan tutorial kita??? mula - mula, cari dulu geng kita tuh ( open in a new tab ). contohnya macam aku neh, ade kawan aku sorang neh guna Jawi, aku tak sure nama Cina boleh tak guna?? try r, mana taw jadi, :) lepas tuh korang buatlah ayat macam aku neh dalam gambar,    letak sign " @ ", and then, kita kena copy nama kawan kita tuh, contohnya,   copy nama dalam tulisan Jawi tuh, aku rasa tulisan lain pon boleh jugak, :), arahan short untuk copy ialah ctrl+c . atas permintaan, aku kasik padam wajah dia, hehehe, :P, bila korang dah copy nama fren korang tuh, paste dekat tepi sign " @ " tuh. nanti akan keluar hasil dia macam neh, so kerja korang tekan enter je lah, tahu tak button enter??? haaa, taw kan. shortcut untuk paste ialah