Langkau ke kandungan utama

PC Fair di UTM Skudai

Hari neh ( 15.1.11 ), last day PC Fair kat UTM Skudai. Yang buat aku malas nak masuk DSI ( Dewan Sri Iskandar, tak sure plak nama ) ialah promoter broadband. Bak kata Nabila ( BFF ), suara diorang macam setan – setan kechik, hahahaha, jahat! LOL! Sebenarnya daripada hari pertama lagi aku dah menjenguk/pcwalking/menziarah/melawat PC Fair neh. Dan, untuk pengetahuan korang jugak, selama 3 hari berturut – turut tuh, ada je setiap hari aku membeli ( bajet mcm byk duit je aku neh ). Ada je yang buat aku bermurah hati untuk menderma kepada mereka.

Hari pertama

Aku masuk – masuk je promoter broadband dah serbu, nak buat macam mana, dah ituh kerja diorang, promote barang. Aku bukan tak nak beli, tapi siapalah nak membayar tiap – tiap bulannya?? Mahu tak nye gugur rambut aku neh?? Lainlah kalau ada kekasih yang kaya – raya. Boleh aku tumpang kekayaan dia. 1st day, tak silap aku, aku pergi dengan Haniey adn Niesah. Niesah katanya dah ade aim nak beli apa. Haniey pula memang aim nak beli external hardisk. Aku?? Next sem lah aku beli. Hardisk aku neh pon 500mb, tak tahu nak isi apa, tapi nanti lama – lama penuh r. Aku cuma nak membeli pendrive, ituh pon untuk adik aku. So, punyerlah lama aku survey, akhirnya aku beli UHB Diskdrive jenama Imitation 4g dengan harga RM20. Lepas tuh, aku terpisah dengan geng aku selama 30 minit. Aku col,hampes, tak angkat!!! Grrrrr!!!!! Kemudian, aku tertarik nak beli skin lp. Aku beli, tapi tuh lah, tak pakai. Adus! Buat rugi ja!

ade jugak bentuk gneh ????

Hari kedua

Kali neh aku pergi dengan Nabila. Pergi neh pon aku siap membeli lagi. Beli pendrive jenama Pendrive dengan harga RM20. Aku ingat aku nak ada 2 pendrive. Senang, 1 untuk kegunaan study, 1 agi personal. So, takde r serabut agi. Ya! Tindakan yang sangat bijak.

Hari ketiga ( last day )

Teka aku beli apa???? Aku bagi hint.
  • ·         Bulat separuh, warna merah.
Gerenti tak dapat jawab. Speaker ma.. dah lama kau teringin nak beli, sayangnya, takde duit je. So, neh aku beli dengan harga RM20, sama harga dengan pendrive je??? Kali neh aku pergi dengan Norehan and Haniey ( what?? Haniey again??? ). Percayalah, memang muka aku ada di PC Fair itu. Ketika on the way nak pergi, aku ternampak dia. Lama – lama aku perhatikan, dia memang menarik perhatian aku, tapi baik aku pendamkan sahaja. Hahaha, bukannya apa, dia tak sesuai untuk aku. Dia persis DIA. Sudah! Jangan merepek! Rehan pula membeli ............ macam – macam, sampai aku sendiri tak mampu nak terangkan. Dia beli printer, pendrive, hardisk, aduh..banyak juga duit dia melayang tadi. Kemudian, kiteorang bertiga berjalan kaki ( bersenam baik utk kesihatan! ) ke Meranti and makan disitu. Kiteorang makan chicken chop. Alah, sayang, takde pic r! Maaf korang sumer!

So, ituhlah cerita setakat ineh. Pulak??? Kenapa korang tak suka? Tak best ker? Alah, aku tengah kering idealah, susah nak perah otak, nak cari idea menulis. Hehehehe, tapi aku harap korang jangan mudah putus asa dengan aku taw. Oh, ye! Aku dah tukar lagu, untuk kesesuaian kita yang sedang di dalam mood membaca. Kejap, aku cuba search di internet untuk mencari sedikti gambarlah, bagi korang rasa lega!!

apa kaitan gambar neh dgn post aku??


 aku nak cakaplah, Rehan, balik daripada PC Fair tadi gnehlah..hahahahha, beg besar die bawak daripada DSI, musti Ada terkejut.

eh, kenapa tibe2 wujud picture die neh?? (^_^)

gambar en. muslim neh ada kaitan dengan ayat yang aku merahkan tuh..hahahaha

sekian untuk malam neh, esok aku try mengarang lagi ea!!

Ulasan

  1. salam kenal..

    amy singgah sini dan follow , jemput la ke sinar raudah ye!

    BalasPadam
  2. thanx amy, i will visit sinar raudah..

    BalasPadam
  3. chewaahhh yumpp..haha=)..makin b'+ menarik ur post..& last plezz arr ajar aku adobe phtoshop...tlalu nak kuasai ....

    BalasPadam
  4. boleh2...

    xrak hal..

    2nggu mlm neh aku dtg bilik ko...
    aku bg software sekali..

    BalasPadam
  5. eyup... pc fair....

    sampai duit i terbang.. huhuhuhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

sila - silakan untuk berkomen...segala kritikan anda saya amat hargai

Catatan popular daripada blog ini

Sally & Rozy

Assalamualaikum. Perghhh. Tajuk neh, risau aku nanti bila tuan dia baca dan saman aku.  ini tiktok Rozy yeh. Dia dh maju berbisnes.  Secara jujurnya, aku lebih tua daripada diorang. Makanya, aku bukan peminat tegar diorg sampai nak stalk bagai. Tapi kalau video dia lalu, aku view, like je la. Well, dulu, masa aku muda remaja, iye, aku boleh stalk bagai. Tapi, kalau hang cari pasal dengan aku, macam biras aku tuh, memang aku cari sampai remaja dan aku cerita ke mak mertua aku. Nasiblah hang. Ok, hari neh taknak cerita pasal keluarga, tapi nak cerita pasal Sally & Rozy. Ok, si Sally neh baru kahwin. Kemahen seronok yeh, hari majlis memang hang seronok, dapat tahu laki hampa lagu neh perangai, rasa nak teriak keluar anak tekak haaaa. 🤣🤣🤣. Bila tengok video kawen si Sally, rasa nak buat majlis besar besar lagi. Posing, pakai baju lawa lawa, mekap bulu mata Rozita Che Wan. Inai segak haih. Tapi, bila terfikir akaun bank miskin, saya sedar diri. 🤣🤣🤣🤣.  haaa

DiariSeorangLelaki (2)

28.12.2xxx – Kenapalah cepat sangat habis cuti semester ni?Aku mengeluh, tetapi apabila wajah Aina muncul difikiran aku, aku hanya tersengih. “Rindu kat Ainalah” aku mula berkhayal tentang dirinya. Aina juga semakin berani apabila dia berani menghantar MMS kepada aku dengan wajah tanpa sebarang tudung di kepalanya.Rambutnya panjang ke paras bahu.Aku juga mendapati, Aina lebih gemar dan bersemangat apabila perbualan kami diselangi dengan seks.Haah!Peduli apa aku.Normallah tu, semua orang ada nafsu.Perempuan pun ada juga. 03.01.2xxx – Sudah masuk tahun baru.Aina kulihat semakin cantik.Dia sudah mula pandai bergaya.Risau aku sekiranya dia jatuh ke tangan orang lain.Setiap kali aku berjumpa dengannya, dia tanpa segan – silu akan memeluk aku dihadapan orang ramai.Aku tidak tahu kenapa. “Kau Qaiyum?” Tanya seorang lelaki berbadan kurus dihadapan aku. Sedang sibuk aku menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah, ada pula lelaki yang mengganggu aku di perpustakaan itu. “Iye, s

Tutorial : Tagged Nama Facebook Jawi or Unik ID dalam Facebook

as salam dan selamat sejahtera, ya aku tahu, mende neh dah lama tersebar, tapi aku tetap nak berkongsi juga ilmu neh, manalah tahu, dapat pahala, :), jom mulakan tutorial kita??? mula - mula, cari dulu geng kita tuh ( open in a new tab ). contohnya macam aku neh, ade kawan aku sorang neh guna Jawi, aku tak sure nama Cina boleh tak guna?? try r, mana taw jadi, :) lepas tuh korang buatlah ayat macam aku neh dalam gambar,    letak sign " @ ", and then, kita kena copy nama kawan kita tuh, contohnya,   copy nama dalam tulisan Jawi tuh, aku rasa tulisan lain pon boleh jugak, :), arahan short untuk copy ialah ctrl+c . atas permintaan, aku kasik padam wajah dia, hehehe, :P, bila korang dah copy nama fren korang tuh, paste dekat tepi sign " @ " tuh. nanti akan keluar hasil dia macam neh, so kerja korang tekan enter je lah, tahu tak button enter??? haaa, taw kan. shortcut untuk paste ialah